Cum ne promovam afacerea ?

Orice afacere trebuie sa aibă în vedere existența în mediul online iar pentru aceasta este necesara existența unui site dedicat afacerii respective.
Problema ulterioara si provocarea pentru orice deținător de afacere o reprezinta promovarea online.
Strategiile de promovare au la baza pasii de urmat astfel incat traficul generat pe site și rata de conversie din vizitatori în clienți sa fie cât mai mare.

Traficul este o componenta importanta în succesul afacerii, este rezultatul obtinut în urma strategiei de promovare.
Deși este o relație de cauzalitate putem spune, fără sa gresim, ca atât traficul cât și indexarea Google sunt legate de continut, și nu in ultimul rand de strategiile de promovare pe care decidem sa le urmam.
Continutul unui site confera în fata motoarelor de cautare importanța. In baza acestei importante acordate continutului, motoarele de căutare pozitioneaza site-ul într-un clasament, iar cu cât este mai  mic numarul pozitiei ocupate, cu atât spunem ca site-ul este mai bine indexat de motoarele de căutare. Ca și rezultat al acestei indexari și al pozitiei în clasament, site-ul va beneficia de un trafic ridicat, prin urmare va câștiga autoritate în fata altor site-uri concurente.

Toata lumea isi poate deschide un magazin online însă nu uita, asta nu înseamnă ca toate vor avea si succes!
Deși procesul de promovare este cunoscut de toata lumea, în funcție de particularitatile afacerii, strategia de urmat trebuie privita individual.

Voi încerca sa explic mai jos metodele prin care putem promova o afacere astfel încât sa generam un  maxim de trafic.

#1 Promovarea SEO

O parte a oricarei strategii de promovare o reprezinta promovarea prin SEO. Proces important în strategiile din marketingul online, promovarea SEO se poate face atât off page cât si on page, iar fiecare dintre acestea va ajuta  site-ul tau sa fie mult mai vizibil pentru motoarele de căutare.

Serviciile de optimizare SEO ofera oportunitatea uriasa de transformare a unei afaceri cu o vizibilitate mica intr-una cu o vizibilitate mare, prin urmare trafic și autoritate ridicate.

De ce este important SEO ?
Tehnicile SEO ajuta la o indexare mult mai buna a motoarelor de căutare.
Aproape toti clientii cauta pe Google ceea ce ii intereseaza, iar dacă site-ul tau se afla în topul rezultatelor de căutare sansele ca aceștia sa-l găsească si ulterior sa-l acceseze sunt mari.

#2 Promovarea prin Google Adwords
Strategiile de promovare prin Google Adword sau PPC(Pay Per Click) (aici putem baga likul de la articolul cu seo vs ppc) au ca rezultat afisarea contra cost a site-ului în primele rezultate ale căutarii, acea zona sponsorizata deasupra rezultatelor organice.
Deși aceasta este una din cele mai întâlnite si populare metode, rezultatele obtinute sunt pentru o perioada scurta de timp.

Cum se realizeaza aceasta mai exact?
Piața PPC funcționează pe principiile oricarei piete, în sensul ca prețul este dat de cererea și oferta din domeniu. Cu cât un cuvânt sau o expresie cheie este mai des folosită, prin urmare sesizam o concurenta acerba în zona respectiva, cu atât prețul plătit pentru un click va fi mai ridicat.
Dar nu numai prețul contează într-o campanie PPC, ci, cum aminteam mai devreme, și continutul.
Motoarele de căutare vor calcula importanța și locul unui site în clasament, în funcție de aceste doua elemente, prioritar fiind continutul relevant pe care îl oferim utilizatorilor.
De aceea este des întâlnită situația în care chiar prin licitarea pentru un preț per click mai mare pentru indexarea unui site care nu ofera continut relevat, locul oferit de motoarele de căutare sa nu fie unul fruntas.
Promovarea prin Google Adwords funcționează având la baza procedeul pe care îl descriem mai jos:

-Se liciteaza o suma de bani, iar cel care ofera suma cea mai mare pe un cuvânt cheie,  în funcție de relevanta acestuia va fi afisat primul în rezultatele motoarelor de căutare cu un anunț sponsorizat.
-Platesti de fiecare data când un user va da click pe acel anunț sponsorizat.
-Se monitorizeaza evolutia si conversia banilor tai în funcție de vizitele pe care le ai

3# Promovare prin retele de socializare
Prin promovarea Social Media, site-ul tău devine mai cunoscut si mai popular, astfel vei ajunge sa-ti cresca notorietatea online.
Putem remarca cum internetul a evoluat așa mult încât ne este usor sa ne promovam afacerea online cu ajutorul retelelor de socializare, Facebook de exemplu. Piața a demonstrat ca oricare dintre retelele sociale își aduce contributia în procesul de promovare. Prin urmare, în funcție de specificul afacerii tale și al pietei pe care vrei sa te dezvolti, alege înțelept reteaua social media cea mai potrivita.
Cele mai buna rezultate privind procesul de promovare prin social media se obtin  apeland la specialisti în domeniu.
Prin intermediul retelelor de socializare avem posibilitatea sa interactionam cu potentialii clienți si sa le aflam dorintele.
 Nu ne este suficient sa avem o pagina cu multe aprecieri dacă nu facem eforturi pentru ca fanii sa interactioneze cu noi prin intermediul continutului pe care îl distribuim.
De aceea este important sa distribuim continut care sa instige la dezbateri din partea fanilor.

Mai este important sa știți sa alegeți audienta potrivita pentru a va adresa doar celor care vor prezenta interes pentru produsele sau serviciile voastre.

4# Concluzie
Prin urmare consider ca investirea în partea de promovare online necesita pentru inceput stabilirea unui plan de la început pus la punct si gândit pe termen lung, iar o alta optiune mai sigura este de a apela la serviciile unei firme în promovare.
Din fericire SeoWeb Seco ofera servicii de promovare, iar tot ce trebuie sa faci este sa ne contactezi, noi iti vom oferi suportul de care ai nevoie pentru ca afacerea ta sa prospere.

Valentin Secosan
Scris de: la:

Nu sunt comentarii