Viitorul promovarii pe web

Transparenta de care da dovada uneori Google, aici ma refer la cum functioneaza cautarea Google, este potrivita si o salutam. In acelasi timp, restrictioneaza date importante prin (not provived) in Google Analytics, ceea ce nu ajuta. Un subiect care nu prea este tratat de catre noi este Hummingbird ce este folosit de la sfarsitul lunii august 2013. E ca si cum Google “a dat jos” motorul de cautare si a pus unul nou. Google a facut acest lucru atat de repede incat nimeni nu a observat intr-adevar comutarea.

Ce este Hummingbird? Este numele noului algoritm de cautare folosit de Google si spune ca ar returna rezultate de cautare mai bune pentru utilizator. Google spune ca numele provine de la a fi precis si rapid. Este un nou motor construit pe parti existente, cat si noi, organizat intr-un mod de a servi cererilor de cautare actualizate, mai degraba decat unul creat pentru nevoile vechi si tehnologii de atunci.

Aceste lucruri ne fac sa intelegem tendinta si viitorul in promovare. Se pare ca ne indepartam mult mai repede decat credeam de acele tehnici seo in care se trimiteau legaturi cate site-ul propriu. Promovarea SEO devine mai mult Marketing online si se bazeaza pe cresterea unui nume, a unui brand. Legaturile catre site devin din ce in ce mai periculoase daca sunt facute fara discernamant. Mentionarea unui brand intr-un articol in care se discuta despre o anumita industrie, in viitorul apropiat, poate sa detina o mai mare valoare decat o legatura. Renuntam la legaturi catre site? Legatura catre site sa contina ca si expresie doar numele brand-ului? Nu se face asta. Desi importanta legaturilor ce contin numele de brand ramane, aceasta nu este esentiala. Mult mai importante pot sa devina legaturile catre site ce contin expresii long tail.

Importanta cuvintelor long tail: Long tail, daca nu sunteti familiarizati deja, reprezinta acele interogari care sunt, de obicei, mai lungi in ceea ce priveste numarul de cuvinte din fraza de interogare decat interogarile scurte. Interogarile scurte  sunt mult mai apreciate de catre utilizatori, in general vorbind, cei din profesia noastra, mai ales in lumea SEO, sunt expresiile pe care le vizam. Despre Long tail, Google a mentionat de mai multe ori si reprezinta un procent foarte mare din traficul de cautare. Este de la 20 % la 40 % sau poate chiar mai mult din totalul interogarilor de pe Web. Undeva in jur de 18 % pana la 20 % din totalul interogarilor, conform Google sunt Long tail extrem de lungi, ceea ce inseamna, tipuri unice de cautari.

Care este pana la urma viitorul in promovare?

Cresterea numelui sau a brand-ului prin articole, communicate s.a., fara a trimite legaturi cu potrivire exacta catre site si folosirea unui set cat mai larg de cuvinte long tail pentru a avea in final tinta atinsa. Nu pot sa garantez inca folosirea brand-ului doar ca si mentionare a acestuia, fara a trimite o legatura catre site, dar, se pare ca deja are efect.
Valentin Secosan
Scris de: la:

Comentarii

  • coco

    daca mentionam numele brand-ului, acesta este unic, atunci se stie... daca articolul sau anuntul respectiv este intr-un site de nisa, este si mai bine, are valoare.

    01, 11, 2013, 5:20 am
  • Cristian

    Cum adica? "folosirea brand-ului doar ca si mentionare a acestuia, fara a trimite o legatura catre site". Sa facem articole despre noi fara trimitere? (link) De unde se stie la ce vreau sa fac referinta?

    01, 11, 2013, 4:18 am