Viitorul in promovare privind Social Media

Viitorul in promovare privind Social Media

In aproximativ 2 ani, companiile care nu au dezvoltata o startegie social media, chiar daca sunt jucatori importanti in domeniul lor de activitate, vor fi depasite de cele care isi vor pune la punct aceasta strategie.

Semnalele Sociale au devenit de o importanta primordiala pentru stabilirea noilor reguli in clasamentele Google . Desi, dupa parerea mea, valoarea link-urilor in stabilirea clasamentului Google nu va disparea definitiv, semnalele sociale, vor depasi prin efectele directe si indirect pe care le au ca si importanta, devenind un factor definitoriu.

De ce? Iata cateva motive. Lumea devine mai sociala. Copii de astazi sunt consumatorii de maine, crescuti comunicand prin Facebook, Twitter si Google+. Cu fiecare generatie, din ce in ce mai multi consumatori vor etrece din ce in ce mai mult timp pe retelele sociale, provocand o crestere a semnalelor sociale, a interactiunilor online intre consumatori, dar si cu brand-ul . deja oamenii petrec mai mult timp pe retelele de socializare decat cautand pe motoarele de cautare, iar diferenta intre cele 2 continua sa creasca. Oamenii tind sa acorde mai multa incredere, site-urilor recomandate de prieteni, in pofida celor recomandate de catre motoarele de cautare.Site-urile cu o prezenta puternica in retelele sociale sunt accesibile, prin urmare usor de recomandat. Motoarele de cautare pot interpreta aceste recomandari astfel incat pozitia in clasamentele Google sa aiba o evolutie spectaculoasa, ceea ce inseamna o crestere a credibilitatii site-ului respectiv. Site-urile cu o puternica prezenta sociala, au un grad de conversie ridicat si de loialitate pentru brand-uri, concentrate catre vanzari, referinte orale, toate acestea ducand catre recenzii bune si link-uri directionate.

Exceptand semnalele sociale, prezenta link-urilor directionate, unul dintre indicatorii in functie de care se stabileste rank-ul unui site, se observa o crestere a importantei AuthorRank, ca factor de clasificare a unui site. Ideea de a asocia unui comentariu sau articol, o persoana, nu un site, este evidentiata si de Matt Cutt intr-un pictorial de la sfarsitul anului 2010 intitulat:”Foloseste Google datele din cadrul retelelor de socializare pentru a stabili locul in clasament?” Cutts spune” incercam sa realizam care este reputatia unui autor de recenzii sau comentarii de pe Facebook sau Twitter. Google a extins aceasta idee nerezumandu-se doar la Facebook si Twitter, implementatnd o propria platforma Google Authorship, ce permite urmarirea autorilor de articole, stabilind credibilitatea continutului lor, permitand ca in functie de calitatea acestuia sa fie stabilita o anumita pozitie in cautarile si clasamentul Google, castigand valoare si prin intermediul Link-urilor “outbound” .

Cum Google castiga multe date analizand autorii de articole, recenzii si comentarii indiferent de nisa specifica, prin intermediul aplicatiei AuthorRank, aceasta va juca un rol din ce in ce mai important in stabilirea locului fiecarui site in clasamentul Google. Miscari strategice asemeni Google +, intrumentelor Authorship, precum si aplicatia AuthorRank, indica prezenta unei abordari prudente fata de social search ranking.

Valentin Secosan
Scris de: la:

Nu sunt comentarii