Google penalizeaza domeniile ce se potrivesc cuvintelor cheie alese

Google penalizeaza domeniile ce se potrivesc cuvintelor cheie alese

A fost o perioada cand antreprenorii cumparau nume de domenii care se potriveau cuvintelor cheie alese. Aceasta este cunoscuta sub denumirea de “Strategia Potrivirii exacte a domeniilor”. Motivul acestei strategii este includerea de cuvinte cheie in numele domeniului, crezandu-se ca astfel se va usura activitatea de indexare pe acele cuvinte cheie in special.

Se credea ca Crawlerele web vor accesa mai intai URL urmand ca mai apoi sa analizeze continutul paginii, iar existenta cuvantului cheie in URL, citit astfel primul, va ajuta la clasarea pe o pozitie superioara in clasament.

Aceasta stategie a fost foarte eficienta pana in septembrie anul acesta, atunci cand Matt Cutts de la Google a anuntat ca au implementat o ultima updatare algoritmului care penlizeaza” coincidentele” dintre numele de domeniu si cuvintele cheie principale.

Cine va fi afectat? Site-urile care isi desfasoara activitatea in domeniul marketingului online si afiliat acolo unde aceasta startegie este folosita in mod agresiv, vor fi primele care vor simti efectul acestei modificari de algoritm. Conform ultimelor rapoarte, multe dintre site-urile afiliate au fost deja subclasate acest lucru avand ca si consecinta pierderea de trafic si o intarziere in ceea ce priveste timpul de recuperare a investitiilor. Vorbind la modul general, cei care utilizeaza aceasta strategie vor fi afectati mai ales daca desfasoara si alte procese SEO care sunt analizate de motoarele Google. Potrivit anuntului lui Matt Cutts, cele afectate vor fi site-urile cu o proasta potrivire a cuvintelor cheie cu numele de domeniu ales, sau cei care in procesul SEO au folosit metode si strategii “Black hat”.

In viitor: Este clar pentru toata lumea ca Google incearca sa elimine site-urile create numai pentru a atrage si manipula traficul online, cele care nu au un continut de calitate, care nu au link-uri realizate printr-o dezvoltare corespunzatoare a continutului si respectand strategiile si regulile de link building. Strategiile SEO nu sunt neaparat considerate ca neconcurentiale de catre Google, deci penalizate in consecinta, insa se incearca o diferentiere cat mai clara a celor Black Hat, care au ca efect manipularea locului in clasamente. Strategiile de SEO trebuie sa aiba ca principal scop oferirea de informatii utilizatorilor, precum si oferirea unei experiente interesante vizitatorilor aflati pe site.

Valentin Secosan
Scris de: la:

Nu sunt comentarii