A venit momentul sa va promovati afacerea online si nu prea stiti cum.
Exista 2 metode care va vor ajuta astfel încât sa genereti mai multi bani.
Mai exact astazi vom discuta despre celebrele metode de promovare SEO si PPC.
Ce repezinta aceste metode?
Fie ca vorbim despre SEO (Search Engine Optimisation) sau PPC (pay per click) ambele metode nu sunt altceva decât mecanisme online care va ajuta sa creșteti traficul unui site beneficiind de vizibilitate si recunoaștere a brandului.
Dacă vrei sa obtineti acea vizibilitate va veti confrunta cu o dilema, iar de aici si intrebarea
"Sa investesc în SEO sau intr-o campanie PPC (Pay-Per-Click)?"
Pentru a afla care care dintre cele doua metode e mai avantajoasa, hai sa le detaliem pe rand.
#1 CE ESTE SEO?
SEO are drept scop mărirea traficului calitativ al unui site.
Promovarea prin SEO ofera site-ului tau o vizibilitate mai buna în topul motoarelor de căutare Google.
Aceasta promovare are ca obiectiv cresterea vizibilitatii site-ului in rezultatele organice oferite de motoarele de cautare.
Cu cât un site este mai bine optimizat cu atât sansele acestuia de a urca în primele rezultate de căutare e mai mare.
#2 De ce este important SEO?
Avantajul pe care il ofera SEO este de a aduce natural trafic, gratuit, dupa ce v-ati optimizat site-ul sa ajunga în topul rezultatelor de căutare.
Mai exact nu va trebui sa platiti pentru click-uri; promovarea și Optimizarea SEO chiar dacă înseamna investirea unei sume de bani la început, odată ajunsi la final, tragand linie, veti fi bucurosi sa constatati ca ati economisit bani frumoși.
Spre deosebire de o campanie PPC, SEO presupune atentie continua, iar rezultatele acestui tip de strategie, nu sunt imediate, însă odată obtinute vom putea spune ca sunt vizibile pe termen mediu, acesta fiind vazut drept un mic dezavantaj dacă obiectivul este de a obtine rezultate cât mai rapide pe termen scurt în urma unei promovari.
Însă sa nu uitam vorba aia "Nu tot ce e rapid înseamnă ca e si de durata".
Spre exemplu o campanie de promovare SEO ii poate genera unui site nou primele rezultate palpabile abia dupa primele 3 sau 4 luni spre deosebire de promovarea PPC care v-a genera rezultate mult mai rapide însă cu o investitie financiara mai mare.
Chiar dacă rezultatele nu sunt rapide, sunt de durata, ceea ce înseamnă ca după o optimizare a site-ului, acesta v-a ramane în topul rezultatelor de cautare fara a mai investi constant bani. Deruland o campanie PPC, trebuie sa investiti constant pentru a mentine site-ul pe primele pozitii de căutare.
Odata ce ati ajuns în topul motoarelor de căutare datorita serviciilor SEO, rezultatele sunt naturale si de durata, comparativ cu PPC unde trebuie sa platiti constant.
O intrebare evidenta ar fi: "Când este indicat sa ne axam pe SEO?"
Raspunsul ar fi simplu si anume : "Atunci când e nevoie".
#3 Ce este PPC?
PPC este prescurtarea de la Pay Per Click si este o metoda prin care platiti pentru ca anuntul referitor la site-ul dumnevoastra sa fie afisat în primele rezultate de căutare, mai exact acea zona sponsorizata, deasupra rezultatelor organice care apare de fiecare data când dam un search pe Google.
Aceste rezultate vor apărea în funcție de cuvintele cheie pe care le tasteaza un user în motorul de căutare.
Acest proces este vazut drept unul de licitatie, mai exact cel care ofera suma cea mai mare pe un cuvânt cheie va fi primul afisat în rezultatele motoarelor de căutare.
Trebuie sa mentionam însă ca nu se rezuma doar la atât. Indiferent de suma licitata pe un cuvânt cheie, în măsura în care nu oferim motoarelor de căutare și un continut de calitate, suma licitata nu va avea nici o relevanta. Putem astfel asista la situații în care pentru un cuvânt cheie deși s-a licitat o valoare mare a anuntului, continutul acestuia sa nu fie relevant, prin urmarea nici motoarele de căutare nu îl vor afisa în fruntea rezultatelor.
#4 De ce este important PPC?
Spre deosebire de o campanie SEO unde am vazut ca rezultatele acestui tip de strategie apar intr-un timp mai lung, un prim avantaj pe care campaniile PPC o au este de a aduce rezultate rapide.
Dacă obiectivul este de a ajunge intr-un timp scurt în topul cautarilor, PPC va putea sa va ofere acest lucru.
O promovare prin anunturi va aduce rezultate mai rapide fără a aștepta luni de zile.
Pe de alta parta dacă reusiti obtinerea unor pozitionari de top în randul rezultatelor organice (SEO), investitiile constante prin anunturi nu mai sunt necesare.
O campanie PPC trebuie monitorizata astfel încât sa tragem concluzii asupra rezultatelor traficului obtinut in urma campaniei, concluzii pe baza cărora vom observa dacă e timpul sa continuam sau din contra sa ne oprim.
Ca si un prim dezavantaj aș putea spune ca pe termen lung, fără bani băgați în publicitate, nu vei avea prea mult trafic pe site.
Drept urmare ca o comparație, o campanie PPC este ca o ''resuscitare pe bani'' a site-ului.
Datorită targetarii specifice pe care PPC o ofera, specialistii ne recomanda sa aplicam aceasta strategie în momentul în care promovarea generalista nu mai poate aduce rezultate.
5# Concluzie
În concluzie aș spune ca atât campaniile SEO cât si cele PPC au avantaje si dezavantaje, ca o recomandare as sugera sa le alegeti pe ambele.
Odata ce ati inteles diferențele intre SEO si PPC veti sti care campanie este mai potrivita si când este momentul sa o aplicati.
Fie ca vreti sa lucrati cu o firma de specialitate sau alegeti sa faceti totul singur este doar alegerea dumneavoastra.
Cu toate acestea costurile pe care le presupune colaborarea cu o firma de specialitate profesionala de SEO respectiv PPC, nu se vor compara cu cheltuielile avute în urma proprii tentative de a invata SEO, sau mecanismele de a alege cea mai potrivita campanie PPC.
Calculează atât costurile cât si beneficiile pe care le poate oferi o firma de specialitate, iar în funcție de acestea luati cea mai buna decizie.
Adauga comentariu
Nu sunt comentarii