Optimizarea On-Page pentru un site poate face diferenta

Optimizarea On-Page pentru un site poate face diferenta

Aici am să vorbesc despre SEO On-Page si pasii ce trebuie urmati pentru a obtine un site cât mai bine optimizat pentru motoarele de căutare.
Probabil ai mai auzit de termenul SEO mai exact fiind prescurtarea de la „Search Engine Optimization” acesta reprezinta optimizarea siteului pentru motoarele de căutare.

O astfel de optimizare va aduce trafic site-ului tau care ulterior se va bucura de succes generand vanzari importante.
Pentru a cunoaște mai bine procesul SEO trebuie sa aflam modurile prin care acesta se poate realiza urmarind cele doua etape de optimizare si anume:
Optimizare on-page
Optimizare off-page
Pentru inceput in acest articol am ales sa vorbesc despre prima etapa de optimizare si anume optimizarea on-page
 Ce reprezinta aceasta optimizare on-page ?
Optimizarea On Page sau SEO on-page cuprinde acțiunile de optimizare ale continutului din interiorul site-ului.
Scopul este acela de a face fiecare pagina sa fie cat mai relevanta pentru motoarele de cautare pentru a spori vizibilitatea afacerii tale.
Care sunt metodele prin care se poate realiza?

Am enumerat cateva dintre acestea mai jos

#1 Tag-ul de titlu
Utilizați eticheta titlului pentru a vă distinge de concurenții dvs.
Titlul este ceea ce utilizatorii văd în motoarele de căutare atât pentru rezultatele organice, cât și pentru anunțurile plătite, precum și cuvintele care apar în partea de sus a fiecărei file din browser.
Este cel mai important element atunci cand vreti sa optimizati un site.

Tagul are nevoie de titlu, iar acesta trebuie sa fie scurt si descriptiv pentru a identifica un site anume, pentru ca acesta va fi primul lucru care va fi aratat şi indexat de către motoarele de căutare.
Este recomandat sa folositi cuvinte de baza in cadrul titlului pentru ca userii citesc titlurile și descrierile pentru a găsi cel mai bun răspuns la ceea ce cauta.

Google va afisa site-ul printre zecile de rezultate si de aceea site-ul tau trebuie sa aiba ceva aparte pentru a atrage utilizatorii.
Un titlu trebuie sa fie relevant pentru ca motoarele de cautare sa il aseze in topul listei.

 #2 Meta Taguri (Description and Keywords)
Meta descrierea indica ce vor găsi utilizatorii pe pagina de căutare, este importanta pentru ca este cea care transmite către motoarele de căutare cu exactitate ce reprezintă pagina site-ului respectiv si astfel da o indicatie despre cum să indexeze.
Motoarele de căutare citesc meta descrierile pentru a determina subiectul paginii.
O descriere meta bine realizata poate genera un avantaj competitiv în rezultatele căutării, astfel veti crea o rata de click mai mare, cu sanse mari de conversie.
Chiar dacă e posibil ca Google sa omita descrierea personalizata și să extragă un fragment din conținutul paginii, este recomandat să completați meta descrierea pentru fiecare pagina a site-ului.
Cea ce vor gasi utilizatorii pe pagina trebuie sa cuprinda numele dvs de marca si cuvinte cheie care sa nu sune fortat.
Prima interactiune pe care o vor avea userii va fi cu marca dvs, prin urmare creati-o sa sune cat mai primitor.
Cat despre tag-ul meta keywords, trebuie mentionat ca majoritatea motoarelor de cautare nu il mai folosesc.

#3 Adresă URL
Modul in care scriem URL-urile este o practica SEO pe care doar un programator o poate realiza.
Scrierea șirurilor de adrese URL, trebuie să fie scurte, concise și ușor de citit.
Păstrați adresa URL scurtă, cu cat este mai scurta cu atat userii vor indentifica mai usor continutul de pe pagina fara sa vada categorii, numere sau simboluri.
Intr-un studiu realizat s-a constatat ca adreselor URL mai scurte au tendința de a fi mai bune.
Fiecare cuvant din adresa trebuie despartit printr-o liniuita (-) nu printr-o subliniere (_)
Când aveți două pagini care afișează aproape același conținut sau informații, configurați o etichetă de redirecționare, acest lucru va duce la evitarea conținutului duplicat.
Incercati sa cuprindeti in URL-ul in jur de 5 cuvinte cheie subliniind în mod clar informațiile pe care le vor găsi utilizatorii.

#4 Optimizarea imaginilor
Imaginile joacă un rol crucial în conversii, acestea trebuie sa fie la randul lor optimizate, pentru a fi citite de motoarele de cautare. Este indicat sa daugati ALT text (text alternativ) pentru ca in cazul in care  browser-ul nu poate arata imaginea, textul acesteia va aparea in locul ei.
Pentru ca imaginile joaca un rol important in SEO asigurati-va ca acestea sunt dimensionate corect.
O imagine de dimensiuni mari se va incarca mai greu spre deosebire de una de dimensiuni mici.
Asigurati-va că aceasta este afișată în cea mai mică dimensiune posibilă.

Continutul unei imagini este important, traim intr-o lume vizuala, de aceea asigurati-va ca imaginile inserate vor capta atentia.

#5 Site Responsive
Peste 50% din utilizatori își petrec timpul navigand pe dispozitive mobile.
Asigurati-va ca site-ul dvs este responsive, adica mai exact se poate adapta oricarui dispozitiv oricare ar fi el tableta, desktop sau telefon.

Site-ul trebuie sa se poate adapta cu usurinta fiecarui browser si oricarei rezolutii.
Daca site-ul tau nu este responsive s-ar putea sa pierzi trafic important.

#6 Optimizarea Continutului
Un continut de calitate dintr-un site este cheia succesului.
Desi este citit de catre oameni el trebuie sa coincida cu cerintele motoarelor de cautare.
Cu cat ai mai multe informatii de calitate atasate pe pagina, cu atat exista sanse ca Google sa o considere relevanta pentru motoarele de cautare.

Un continut trebuie sa fie pe placul cititorilor pentru a fi citit, insa este necesara si optimizarea continutului pentru a putea fi gasit mai repede de motoarele de cautare.

Cuvintele cheie au si ele un rol important cand vine vorba de optimizarea on-page, acestea trebuie folosite intr-o cantitate moderata.
Supraincarcarea cu cuvinte cheie poate atrage penalizari de aceea este recomandata folosirea sinonimelor.


#7 Viteza de incarcare a site-ului
Este important ca site-ul tau sa se incarce repede daca nu vrei ca vizitatorii  sa plece inainte de a avea sansa sa-i convingi sa indeplineasca o actiune.

Inainte de a mari viteza site-ului nostru este important sa stim viteza de incarcare actuala

Pentru aflarea aceastora trebuie sa folosim intrumente cum ar fi Pingdom tools.

Dupa realizarea acestei verificari vom putea trece la urmatoarele actiuni:

Alegeti un server bun
Este indicat sa apelati la o companie de hosting din Romania, motivul fiind viteza de incarcare mare pe care o poate oferi in comparatie cu una din alta tara.

Folositi o tema optimizata
Indicat este sa folositi o tema care se incarca usor, pe care trebuie si puteti sa o actualizati din cand in cand.

Reduceti dimensiunea pozelor si a imaginilor
O imagine de dimensiuni mari se va incarca mai greu spre deosebire de una de dimensiuni mici.
Pastreaza un numar mic de plugin-uri pe site
Incearca sa pastrezi la minim numarul de plugin-uri la site

Valentin Secosan
Scris de: la:

Nu sunt comentarii