Motivatia de a scrie un comunicat bun

Motivatia de a scrie un comunicat bun

articole si comunicate de presaNu o data, in procesul de optimizare ne-am lovit de necesitatea de a concepe articole si comunicate de presa. Astazi vom trata acea activitate de scriere a comunicatelor de presa. Cum scriem un comunicat de presa? De ce anume trebuie sa tinem seama cand realizam un comunicat? Care sunt regulile? Pentru ce scriem un comunicat?

Daca in procesul de scriere articole pentru optimizare si promovare avem libertate de exprimare, ne bazam pe cercetare, experienta personala.... etc ,  nu aceleasi reguli raman valabile si in cazul comunicatelor.
Un comunicat va fi totdeauna succint.
Mai intai trebuie sa clarificam care sunt acele situatii in care este indicat sa facem public un  comunicat.
In functie de intentia pe care o avem, de scopul urmarit, exista un anumit tip de comunicat si un anumit moment in care acesta se emite. Este important sa stim sa alegem atat tipul cat si timpul. Dar sa fim mai expliciti.

Exista comunicate de informare - sunt cele mai utilizate, prin intermediul carora simtim nevoia sa evidentiem anumite rezultate extraordinare obtinute intr-o anumita perioada de timp, sau aplicand a anumita stategie mai mult sau mai putin controversata. Sunt acele comunicate in care anuntam o crestere, o dezvoltare, o achizitie intr-un domeniu de activitate.
Vom alege totdeauna, un titlu atragator cititorului, pana la urma vrem ca acest comunicat sa fie citit. Atentie insa, atragator, care sa indemne la actiune, in stransa legatura cu ceea ce contine comunicatul, dar prin care sa nu dezvaluim toata informatia. Va fi o adevarata provocare!
Ca si structura, comunicatul de informare va avea in principiu doua paragrafe in care sa oferim informatia structurat, etapizat si in completare. Este indicat sa continuati in masura in care este posibil cu cateva declaratii din partea unor oficiali ai societatii, care vor prezenta informatia si motivatiile care conduc la aceasta, din punctul lor de vedere.
Este obligatoriu sa dam datele companiei despre care vorbim, in varianta agreata in prealabil de reprezentantii acesteia. Modificari asupra acestor date se vor face numai cu acordul reprezentantilor, iar situatiile intalnite de acest fel sunt foarte rare.
Un comunicat care incita, va fi desigur dezbatut ulterior, prin urmare, este obligatoriu sa publicati datele de contact ale persoanei care poate oferi informatii suplimentare.
O alta categorie folosita sunt acele comunicate in care anuntam un eveniment. In functie de importanta si grandoarea evenimentului, in functie de efectul pe care il dorim a fi realizabil la acel eveniment, este indicat, cu acest prilej sa nu trimitem doar un singur comunicat.
Prin urmare, se va emite un comunicat de anuntare prin care supunem atentiei, ca la o data ulterioara,  va avea loc evenimentul. Acest tip de comunicat este publicat, ca si regula generala, cu aproximativ doua- trei saptamani inaintea trimiterii efective a invitatiilor la eveniment.  Este folosit atunci cand evenimentul este unul de anvergura, iar pe langa participantii direct implicati in desfasurarea evenimentului, se doreste o acoperire si o prezentare si prin canale media.
Obligatoriu, dupa acest comunicat, in acest stadiu, va urma comunicatul invitatie, care trebuie sa ofere date si detalii despre tema evenimentului, data si ora de desfasurare, informatii pe care le devoalam cu aceasta ocazie, si nu in ultimul rand informatii despre participanti.
Ca si structura, comunicatul invitatie, va fi foarte asemanator cu cel de informare.
Intre momentul acesta, in care am emis comunicatul de invitatie si evenimentul propriu-zis, unele strategii recomanda folosirea unui comunicat intermediar pentru a reaminti presei in special, ca avem stabilit un eveniment si ca dorim cat mai multa implicare din partea ei.
Poate fi interpretat ca o modalitate agresiva de a atrage atentia. Dar daca celebram  “Mestesugul  Traditional Romanesc” la Marriott Hotel London, putem fi cat de agresivi dorim.
In acest caz pot indrazni sa sugerez ca agresivitatea sa mearga pana acolo incat sa se impuna si existenta unui comunicat “posteveniment”.
Este foarte important ca fiecare din tipurile de comunicate pe care le-am enumerat mai sus, sa ofere gradual, informatii complementare.
In afara de aceste comunicatele pe care le-am legat de existenta unui eveniment, exista, comunicatul de raspuns la un comunicat deja emis. In functie de tipul de raspuns, avem tot atatea tipuri de comunicate: de provocare, de rectificare,  de clarificare, de contestare.

Toate aceste tipuri de comunicate, trebuie sa repecte o regula simpla de scriere. Si anume, aceea de a se incepe cu expunerea concluziei, urmand ca in continuare sa detaliem. Este acea regula a “piramidei intoarse”.
Nu stiu daca am acoperit toate aspectele, cu siguranta mai sunt multe de spus, insa pana atunci…. Spor la creatie!

Valentin Secosan
Scris de: la:

Nu sunt comentarii